zondag 19 juni 2011

Idee

Zullen we 'ns naar een weiland gaan, zo groot
dat we allebei zo ver uit elkaar kunnen staan
dat we elkaar wel nog zien, maar niet meer kunnen horen.
En mag ik je dan bellen, vragen: dans ik op je horizon?

En wil je dan ja zeggen en een koe nadoen vanuit de verte.
Staren en grazen, kauwen en zwart-wit.
Zul je me vragen of ik het zie. Mag ik dan zeggen van niet?

En zullen we onszelf vervolgens blinddoeken en richting
de ander lopen. Elkaar roepend, fluitend op de vingers.
Tot we elkaar bereiken. En dan vrijen zonder iets te zien.

En zullen we op de plek waar we elkaar troffen een huis bouwen
en er trouwen en kinderen maken. En allerlei beloftes doen
en ze nakomen. En dromen verwezenlijken, verhalen schrijven.
En er voor altijd blijven tot de boer ons vindt.

En ons naar hier terugstuurt.


Idee by Jelmer van Lenteren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten