maandag 11 april 2011

Belle

naar H. de Coninck

Weet je nog hoe we door Brussel liepen,
op zoek naar de weg, te koppig om ernaar te vragen?
En hoe we zeiden: we wagen het erop,
linksaf sloegen, en er waren?
Nu zal ik voortaan altijd bij die straat, op die hoek,
als ik daar weer ben, aan je denken.
Laten we zeggen, omdat ik de straten van die stad
niet goed uit elkaar ken: in heel Brussel.

En weet je nog hoe we de maandag erop aan de Schelde,
jij met zonnebril, ik met meekleurende glazen,
verzonnen dat we de boten voorbij konden blazen?
Elke keer dat ik daar weer sta, zal ik aan je denken.
Laten we zeggen, omdat ik niet zo goed ben in steden herkennen:
aan elke rivier. In elke stad. En omdat in mijn herinneringen
alle dagen door elkaar zullen gaan: altijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten