dinsdag 30 augustus 2011

Some things never try

Een woord. Het soort allesomvattende dat lang niet
alles kan omvatten: overal. Net als nergens nooit
helemaal nergens is. Tenzij iets is opgelost bijvoorbeeld.
En dan nog. Dan nog. Niemand weet wat er komen zal.
En ook wat niet komt, komt. Bovendien, nooit moet ook eens zijn.

Er vliegt een grote vogel mijn leven binnen. Het moet iets
teruggeven. Zeg: mijn oude leven. Al weet ik dat ik er niks
in zal klaarspelen. Het waren jaren – ik blijf ze verkroppen –
die me donker maakten aan alle kanten. Tot ook ik
een verzameling was van plekken om me te verstoppen.

Sommige dingen worden nooit beter. Andere dingen blijven
het proberen en geven niet gauw toe dat ze bezig zijn
zichzelf kapot te willen. De rest laat zich begaan, laat zich
gevild en voor dood achtergelaten. 's Winters bevroren en
's zomers ontdooid. Sommige dingen proberen het nooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten