dinsdag 18 mei 2010

Rij

Het moet zoiets zijn als in de rij staan bij de Albert Heijn.
Je kunt weinig anders doen dan wachten tot dat wat er
voor je afspeelt dichterbij gekomen is.
Totdat je zelf aan de beurt bent.

Zo keek ik naar jou. Meisje rekent af met andere mensen.
Tot ik aan de beurt ben en het gaat van "Goedemiddag!"
"Goedemiddag." En dan een boel gepiep. En ik die maar
klets en klets. Zonder enige reactie. Daarna of ik een tasje wil.
Iets met zegels. Of de Efteling. Of voetbal.

"En een fijne dag nog." Dank u.

Net als in het echte leven. Jij rekende af met al die anderen.
Tot ik aan de beurt was. En het ging van "Hallo!"
"Hallo." En toen een boel gepiep. Van mijn kant.

Daarna of ik een linnen tasje wilde. Waarin ik alle
zorgen die ik kreeg bij wat ik had gekocht kon proppen.
En waarmee ik zonder jou gewoon weer naar huis mocht.

1 opmerking: