zondag 16 oktober 2011

Zelfportret als Anne Broeksma

Natuurlijk zijn er mannen verliefd
op mij, of boos of jaloers. Ze heten
bijvoorbeeld met een J. Ze kunnen
weinig verdragen, maar ik sla ze
rustig gade, vanaf mijn podium,
waar ik eigenlijk altijd op sta, ook
als ik eens niet hoef voor te dragen.

Maar ik spreek zo mooi, ik weet
zoveel, ik heb van alles wel een
beetje kaas gegeten of ik kan in
elk geval heel goed doen alsof.

Mijn gedichten schrijf ik keurig
netjes over in een schrift, dat
vinden de mensen leuk, zo'n
imagootje. Ik berijd ook graag
stokpaardjes, of heb het wel
over andere dieren. Bovendien
wil ik een kind en wie dat raar
vindt, duw ik dat gerust een
keer meer door de strot.

O ja, trouwens, in Delft was ik
met zo'n man, of eigenlijk twee.

En belde ik met God.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten